Maščobe v oreških & arašidih: vse, kar morate vedeti | Odlično
Maščobe v oreških & arašidih: vse, kar morate vedeti

Maščobe v oreških & arašidih: vse, kar morate vedeti

Maščobe v prehrani so imele v preteklosti (in imajo še danes) zelo različen sloves. Bile so glavni krivec za prekomerno težo in slabo počutje ljudi, potem spet edina rešitev za vse mogoče zdravstvene težave. Kakorkoli pa obrnemo, jih človeško telo za normalno delovanje vsekakor potrebuje. Potrebno je le vedeti, da vse maščobe niso enake in kje najdemo tiste, ki so za človeka bolj koristne. 

Zakaj so maščobe v prehrani tako pomembne?

  • so strukturna komponenta celic,
  • predstavljajo podporo pri absorbciji v maščobi topnih vitaminov (A, D, E, K),
  • pomagajo pri razvoju možganov (60 % možganskega tkiva sestavljajo maščobe),
  • so vir energije (pri izgorevanju 1 g maščobe se sprosti približno 37 kJ energije).

Kakšen vpliv imajo maščobe?

  • enkrat in večkrat nenasičene maščobe nižajo raven holesterola
  • nasičene maščobe višajo nivo holesterola
  • trans maščobe povzročajo tveganje za srčno-žilne bolezni

Da se izognemo previsokemu vnosu manj zdravih maščob, je torej treba pozorno brati etikete z informacijami o hranilnih vrednostih živil in se naučiti kombinirati prehrano tako, da telo ne bo za nič prikrajšano, hkrati pa tudi ničesar ne bo preveč. V prehrani odraslih naj bi skupne maščobe predstavljale med 20 in 30 % dnevne zaužite energije oziroma 45 - 77 g skupnih maščob za ženske in 55 - 97 g skupnih maščob za moške. Vrednost nasičenih maščob za ženske naj ne bi presegala 22 g in za moške 27 g na dan.

Preverili smo vsebnost maščob v oreških, ki jih najdete v naših izdelkih. Upoštevali smo povprečno vrednost na 100 g izdelka.




  skupne maščobe nasičene maščobe
MAKADAMIJA 76 g 12 g
OREHI 65 g 6,1 g
MANDLJI 50 g 3,8 g
LEŠNIKI 62 g 4,5 g
INDIJSKI OREŠČKI 44 g 7,8 g
BRAZILSKI OREHI 67 g 16 g
PISTACIJA (suho pražena in soljena) 46 g 5,6 g
ARAŠIDI (suho praženi) 49 g 5,9 g
ARAŠIDI (praženi v olju in soljeni) 48 g 6,7 g
PEKANI 68 g 5,4 g

 

Iz tabele je razvidno, da imajo najmanjšo povprečno vrednost nasičenih maščob lešniki, najmanjšo skupno povprečno vrednost maščob pa indijski oreščki. Velja splošno priporočilo, da naj porcija oreščkov ali arašidov znaša 30 g na osebo.

 

Viri: https://www.prehrana.si/sestavine-zivil/mascobe, https://www.nutris.org...

Odlično